لینوکس

انتشار نسخه جدید هسته لینوکس، لینوکس 6.4، با ویژگی‌های جدید و جذاب

نسخه جدید هسته لینوکس، یعنی لینوکس 6.4، با ویژگی‌های جدید و جذاب برای توسعه‌دهندگان و کاربران آماده شده است. این نسخه از هسته لینوکس، که توسط لینوس توروالدز معرفی شده، پشتیبانی بهبود یافته از تجهیزات سخت افزاری برای بردهای ARM و تکنولوژی‌های چیپ دیگر را ارائه می‌دهد. علاقه‌مندان به لینوکس می‌توانند به روزرسانی‌هایی را که برای چیپ‌های Intel/AMD، کارت‌های گرافیکی و شبکه Wi-Fi در نظر گرفته شده است، منتظر باشند.

برای ARM، فهرست طولانی از پردازنده‌های جدید پشتیبانی شده وجود دارد. این پردازنده‌ها شامل Allwinner T113-S Cortex-A7، Rockchip RK3588، Qualcomm IPQ5332 Cortex-A53 و پردازنده‌ای است که بیشترین توجه را به خود جلب می‌کند – پردازنده M2 اپل با پشتیبانی بهتر از M1.

با این حال، باید توجه داشت که پشتیبانی از پردازنده M2 اپل در لینوکس فقط در حال شروع است و هنوز کاملاً بهینه نیست. برای مثال، نمایشگر Mac Mini با پردازنده M2 کار نمی‌کند. اگر می‌خواهید امروز لینوکس را روی یک Mac M1 اجرا کنید، بهترین انتخاب شما Asahi Linux است.

هسته لینوکس 6.4 همچنین پشتیبانی از خواب CPU های RISC-V را فراهم می‌کند. همچنین ویژگی‌های جدیدی برای دستگاه بازی محبوب Steam Deck فراهم شده است که یک APU “Van Gogh” از AMD را دارد.

کاربران لپ تاپ Lenovo Yoga خوشحال خواهند شد که ببینند لینوکس 6.4 با یک درایور ‘switch tablet’ برای پشتیبانی بهتر از محدوده یوگا نوت بوک ها می‌آید.

لینوکس در حال افزودن پشتیبانی برای شبکه بی‌سیم Wi-Fi 7 است که نسل بعدی شبکه Wi-Fi است.

در نرم‌افزار، انتشار لینوکس 6.4 شامل بیشتر کد Rust بالادستی است. ما به پشتیبانی کامل زبان Rust درون هسته نزدیکتر می‌شویم.

به طور کلی، این نسخه جدید از هسته لینوکس با ویژگی‌های جدید و بهبود‌های متعدد، قدمی بزرگ در جهت پیشرفت لینوکس و توسعه‌دهندگان آن است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا