لینوکس

CrossOver از پشتیبانی DirectX 12 برای macOS برای تقویت بازی‌ها خبر داد

شرکت CodeWeavers، سازنده پلتفرم CrossOver، اعلام کرد که در نسخه بعدی این پلتفرم، پشتیبانی از DirectX 12 برای macOS فراهم خواهد شد. این اقدام عملکرد و تجربه بازی روی سیستم عامل مک را بهبود خواهد بخشید. این شرکت همچنین اعلام کرد که در تابستان امسال، نسخه بتای اول CrossOver 23 با پشتیبانی از DirectX 12 منتشر خواهد شد.

بازی کردن روی کامپیوترهای مک هنوز برای کاربران این سیستم عامل، موضوعی چالش برانگیز است. با وجود اینکه سرویس Apple Arcade کمی این مشکلات را کاهش داده است، اما اپل هنوز نسبت به ویندوز در اجرای بازی‌های معروف و با کیفیت عالی (AAA) عقب است. خوشبختانه، پلتفرم‌هایی مانند CrossOver به کاربران امکان اجرای راحت برنامه‌های محبوب ویندوز را می‌دهد.

با این حال، امروز یک خبر خوب برای علاقمندان به بازی روی مک منتشر شد. CrossOver اعلام کرد که در نسخه بعدی این پلتفرم، پشتیبانی از DirectX 12 روی macOS فراهم خواهد شد. این امر تجربه بازی‌کردن کاربرانی که بازی‌های ویندوز را روی macOS اجرا می‌کنند، بسیار بهبود خواهد بخشید.

برای کسانی که نمی‌دانند، DirectX مجموعه‌ای از رابط‌های برنامه‌نویسی است که تجربه بازی‌کردن کاربران روی ویندوز را با بهره‌برداری حداکثری از قطعات سخت‌افزاری یک کامپیوتر، بهبود می‌بخشد. 

شرکت CodeWeavers که CrossOver را ساخته، در یک پست وبلاگ اعلام کرد که CrossOver 23 در این تابستان پشتیبانی DirectX 12 را برای macOS عرضه خواهد کرد. این شرکت همچنین اعلام کرد که پشتیبانی از DirectX 12 در macOS برای هر عنوان بازی به طور جداگانه منتشر خواهد شد به دلیل پیچیدگی فرایند حل مشکلات نرم‌افزاری.

اگرچه در ابتدا این پشتیبانی محدود خواهد بود، ولی پشتیبانی از DirectX 12 در مک خبر خوبی برای بازیکنان است. در حال حاضر، این پلتفرم DirectX 11 را برای اجرای بازی‌ها پشتیبانی می‌کند. با پشتیبانی از DirectX 12، کاربران می‌توانند از افزایش قابل توجه در عملکرد و تصویرسازی گرافیکی بازی برخوردار شوند.

CrossOver قرار است نسخه بتا اول CrossOver 23 را با پشتیبانی از DirectX 12 در این تابستان منتشر کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا